Sprehajalno-učna pot Trstenik (pot pod Storžičem)

Več stoletij zgodovine na eni poti

6 km
1 h 51 min
2/5
  • mlinčki, slap Brinca
  • cerkev Sv. Lovrenca
  • planinska koča
Tekstovni opis poti *Izrisana pot je okvirna

Izhodišče in končna točka te krožne sprehajalno-poučne poti je cerkvica Sv. Lovrenca nad Bašljem. Stoji na manjši vzpetini na južnem grebenu Storžiča. Travniki, s katerimi je obdana, so poleti polni dišečega cvetja. Vabita vas mir in čudovit razgled na čudovito Gorenjsko. Učna pot omogoča vpogled v najrazličnejše zgodovinske trenutke in najdbe, ki so ta kraj pomembno zaznamovale. Tudi v Goodyearu se zavedamo pomembnosti temeljev za zanesljivo nadaljevanje poti v prihodnost.

Parkiramo lahko približno 600 metrov severno nad vasjo Povlje, kjer se učna pot Trstenik tudi začenja – tu nas čaka informativna tabla. Pot se vzpenja po gozdni cesti Studenci, nato pa se odcepi na gozdno pešpot, ki pripelje do sedla za Goro Sv. Lovrenca. Pot se vije po gozdu, kjer nas k počitku vabijo klopi ob Srečkovih mlinčkih.

Višje nad potokom Milka se nahajajo slapovi Brinca, ki pa so sicer težje dostopni. Če se odločite, da se povzpnete do njih, se dobro opremite in pripravite. Varnost je na prvem mestu!

Od tod dalje približno dva kilometra sledimo označeni t. i. Gamsovi poti. S sedla za Goro Sv. Lovrenca se razprostira čudovit razgled: vidimo Julijske Alpe, Jelovico in Krvavec, v dolini pa idilične gorenjske vasice.

Dalje nas vodi široka, dobro označena pot, ki pripelje do Sv. Lovrenca, pod katerim se nahaja tudi planinski dom. Po gozdni cesti Bašelj-Gradišče v smeri proti zaselku Laško pridemo do Vaškarja, tam pa pod počitniškimi hišicami zavijemo na pot do Babnega Vrta. Do križišča z javno cesto se sprehodimo po široki javni cesti pod krošnjami dreves mimo opuščenega kamnoloma. Pot kmalu zavije levo – od tu sledimo gozdni vlaki, ki pelje pod vodnim zbiralnikom do kapelice na Povljah. Še malo sledimo asfaltni cesti in preko Povelj pridemo nazaj do izhodiščne točke.

Gremo še k zgodovini!

• Vas Bašelj je znana kot poznoantični in zgodnjesrednjeveški gradec (utrjena postojanka).
  • Na gradišču nad Bašljem je bila nekoč gorska naselbina (refugij).
  • Najdbe na tem najdišču so iz rimske in staroslovanske dobe (orožje, orodje, keramika).
  • Cerkev Sv. Lovrenca je ena najstarejših cerkva na tem območju. Prva omemba sega v leta okoli 1157.