Učna pot Rovnik – slap Šum

Kraške jame in mogočen slap

3 km
1 h 35 min
2/5
  • slap Šum
  • razgledne točke
  • Bidovčeva luknja in Podskokarjeva jama
Tekstovni opis poti *Izrisana pot je okvirna

Učna pot, ki vodi čez hrib Rovnik, pelje čez t. i. Besniški kras, saj je na tem območju prisotnih veliko kraških pojavov. Učna pot, ki se vije po kolovozih in gozdnih poteh, se zaključi z mogočnim razgledom na slap Šum. Zagrabite priložnost in se na tej poti veliko novega naučite – novemu znanju vedno sledijo nove priložnosti, kjer to znanje lahko izkažete.

Krožna učna pot se začne na koncu naselja Nova vas v Besnici. Tam lahko pustimo svoje vozilo in si pot vnaprej ogledamo na informativni tabli. Smerne table so postavljene na celotni učni poti.

Od tu se po kolovozu povzpnemo v gozd. Čeprav gre pot navkreber, jo prijetno razbijajo vmesni položni deli in učne table, ki predstavljajo posamezne vrste dreves. Skozi prijetno hladen gozd sledimo označeni poti in učnim tablam.

Kmalu zagledamo učno tablo št. 8, veduto – tu lahko uživamo in počivamo ob čudovitem razgledu. Še dobro, da nas razgled prisili v malo (nehotenega) počitka – sledi namreč nova strmina proti vrhu Rovnika, kjer nas čaka zvonček, ki prinaša srečo, če pozvonimo nanj.

Vrnemo se do vedute in zavijemo desno na kolovoz, ki mu brez skrbi sledimo naprej, čeprav se kmalu spremeni v gozdne vlake.

Ob sprehodu lahko uživamo v lepotah kraškega sveta: spremljajo nas vrtače, žlebiči, Bidovčeva luknja (v njej prebiva hrošček, ki ne živi nikjer drugje na svetu), nahajališča fosilov in Podskokarjeva jama (zavarovana kot jama državnega pomena).

Poti imajo magično moč povezovanja, združevanja, usmerjanja vseh sodelujočih v isti cilj. Vedno nam ponujajo novo, drugačno spodbudo, beležijo naše stopinje in naš napredek. Zato predlagamo, da se na pot odpravite v družbi. Če gremo skupaj po isti poti, se bo namreč razvil dober ekipni duh. Dejstvo, ki ga Goodyearovci v Sloveniji že 20 let uspešno potrjujemo.

Tako, naša krožna učna pot se na izhodiščni točki tudi zaključi. A nikar ne pozabimo na ohladitev pri slapu Šum, enem največjih potočnih drsečih slapov pri nas! Da pridemo do njega, se podamo naprej proti vasi, kjer pri prvem križišču zavijemo ostro levo in se po cesti mimo hiš strmo spuščamo vse do začetka gozda. Tam nas smerokazi usmerijo levo na gozdno pot. Po dobro varovanem strmem spustu nas pot mimo številnih razglednih točk, s katerih si lahko dodobra ogledamo slap, pripelje do dna. Z obnovljene razgledne ploščadi si lahko dodobra ogledamo slap Šum, pogumnejši pa se lahko v njegovi hladni vodi tudi pošteno osvežijo.